Jadore

Alla inlägg under december 2010

Av Jadore - 23 december 2010 18:08

God kväll i stugan! Förlåt för detta sena inlägg, men jag har inte haft så mycket tid till att skriva nytt inlägg. Idag har jag mest varit och handlat det allra sista nu till julafton som är imorgon! Jag längtar så. Vi köpte lite julmat till julbordet och lite eftersnacks samt pålägg och mackor till kvällsmackan imorgon. Efter julhandeln så tog vi något snabbt att äta på McDonald's. Nu kanske det låter som jag är en tjockis, tvärtom! Aja, sedan åkte vi till Systembolaget och köpte något att dricka till de vuxna imorgon. Troligtvis glögg, saftglögg (tillgänglig för barn - alltså utan alkohol) och någon öl. Just nu tror jag att vi ska städa och göra i ordning, fixa med bord som sista punkt på schemat. Jag kanske skriver ett sista inlägg senare ikväll, om ca. 2 timmar...!?


Ha en mysig förkväll :)

Av Jadore - 23 december 2010 12:16


Tyvärr är bilderna lite suddiga, hoppas det går bra ändå!


Från lördagsshoppingen;

  

Onsdagsshoppingen;

  
Julfest;
  
Vad jag vann när vi spelade paketrace;
        
Övriga bilder;   

Av Jadore - 23 december 2010 10:31

Godmorgon! Jag har inte hunnit göra någonting än att sitta vid datorn och tittat på teve. Men mitt schema lyder att jag ska vattna blommor, dammsuga, göra bildinlägg på bloggen och titta på missade avsnitt från Pensionärsjävlar. Snart ska jag äta frukost, min mage kurrar! Tror att jag tar en macka och juice - något simpelt... Förresten - har du sett att jag har piffat till med julfärger på texten? 

Skriver mer senare, hej då så länge!

Av Jadore - 22 december 2010 20:15

God kväll allihopa! Just nu har vi gäster här, de kom för ca. 2 timmar sedan. Först åt vi lite "förrättssnacks" - glögg och pepparkaka med något på, kommer ej ihåg vad. Jag tog 6 pepparkakor och inget att dricka xD

Efter att alla kommit och fått "förrättssnackset" så var det dags för kvällsmaten. Vi hade ägg med fiskrom och räkor på, potatis, skinka, rödbetssallad, brysselkål, julmacka, köttbullar, prinskorv och något mer. Jag gjorde en köttbullemacka! Jag blev supermätt... Annars har det vart lite godis - praliner, glögg, te, kaffe och skumtomtar. Jag tog en pärlnougat och julmust. Annars under stunden så har jag lekt med ena gästernas bebis. Han är jättesöt! Nu ska vi ha paketracet. Ska gå, lägger in ett bildinlägg med bilder från idag samt i söndags! Hejdå :D

Av Jadore - 22 december 2010 15:32

God eftermiddag! Jag och mamma har äntligen hämtat mina vantar och mössan. Först tittade vi inne i skolan, men de hade flyttat på bänkarna. Så vantarna samt mössan var i paviljongerna vi ska flytta in i efter jullovet. Så vi fick åka dit. Efter vi fått reda på att sakerna var i paviljongerna så åkte vi till stan och åt lunch. Vi tog bara snabbmat - kycklingkebab. Jag tog en cola till kebaben. Efter lunchen åkte vi till Hageby Centrum och köpte vår näst sista julklapp till morfar. Jag har ingen aning om vad mamma köpte. Medans hon var inne på Kicks var jag inne på H&M och tittade på kofta. Jag hittade till och med mer än kofta, innetröja, jeans, långa tröjor samt tights. Men inget av detta köpte jag. Bara en grå kofta. Ett riktigt bra köp, enligt mig. Jag ska snart lägga in en bild på koftan. Sedan åkte vi hem, vi passade också på att fråga om vi kunde få gå in i paviljongerna och hämta min mössa och vantar.  Det fick vi! Tyvärr hade jag varken kamera eller mobil så ni får inte se hur barackerna ser ut utanpå eller inne i dem. Jaja, nu ska jag väl dammsuga i mitt rum och höra på julmusik. Sedan ska jag hjälpa till med städningen där nere. Längtar tills alla gäster kommer! Till julklappsracet köpte jag den största After Eight asken och en Aladdinask. Nu ska jag leta efter tärningar till spelet. Ha det bra! Titta gärna in i bloggen och se om jag lagt in bild på koftan sen, ifall ni vill ha butik/klädtips så kommentera/skriv gästboksinlägg. Ha det så bra :D

Av Jadore - 22 december 2010 11:00

Hej, Idag fick vi äntligen jullov! Först tittade vi på pjäs som klasserna från sexan hade. Efter det samlades vi klasserna för sig och fick en liten polkagris. Den var riktigt god :D 


Nu ska jag, mamma och min brorsa ta en fika. Sedan ska mamma och jag åka och hämta mina vantar och mössa som jag glömt xD Längtar tills ikväll, julklappsrace! Ha det bra :)

Av Jadore - 21 december 2010 21:50

Hej, ska duscha nu. Men jag har en fråga till alla som ni gärna får svara på;

Jag är riktigt intresserad av stallet.se, någon mer? Skriv ditt stallnamn och kommentera det :)

Av Jadore - 21 december 2010 19:26

Hej igen. Jag har kunde tyvärr inte skriva något inlägg igår, det var lite småsegt med tiden. Igår så hade jag inte direkt någon skollektion, utan vi såg på film på Norrköpings konstmuseum. Vi såg alla tre klasser på filmen "Alice I Underlandet". Den har blivit himla tjatig samt tråkig. Med i föreställningen igår har jag sett filmen tre gånger nu. Efter filmen gick vi till matsalen. Från konstmuseet blev det ca. 45 minuter att gå. Jag frös om mina fötter jättemycket. Efter lunchen så åkte vi direkt med bussen hem till Åby. Efter hemfärden gick hela min klass till hemkunskapen (vår sista hemkunskapslektion). Vi fick vaniljglass med hemmagjord kolasås, två ananasbitar och två vaniljkex. Det var riktigt smaskens! Efter skolan jag hem till en kompis :)


Idag hade vi helt vanlig skoldag (ungefär). Vi hade julklappsutdelning eller som ett julklappsbyte. Jag fick Ahlgrens bilar och en jordgubbsstång. Min kompis fick ischoklad, det paketet jag jättegärna ville ha. Som tur var kunde jag byta 10 Ahlgrens bilar mot 4 st. ischoklad. Efter julklappsutdelningen/bytet så städade vi hela bänken och fick torka med disktrasa i hela bänken. Jag tyckte det var skoj! Efter dagens lunch så spelade jag och fem kompisar ett spel som heter "Utan tvekan". Spelet var riktigt roligt! Man fick varken säga JA, NEJ eller tveka. När skolan slutat satte jag mig i bussen. Jag åt lite godis i smyg! När vi kommit hem till Åby gick jag hem till min kompis Saga. Sedan har jag bara vart hemma. Ha det bra! :)

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010
>>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards